добре дошли в моят уеб сайт

ДЕЙНОСТИ

ДЕЙНОСТИ
Занималня Монтесори

 

Занимания на децата от 1г.-3г.
Разходки на открито.
Стимулиране физическото развитие.

Игри стимулиращи говора и мисловната дейност на децата.
Музикални занимания, слушане на музика и възпитаване в ритъм.
ДЕЙНОСТИ

от 3г.-6г.

Език и езикова култура.
Приказки и стихотворения.Слушане и изучаване на кратки текстове.
Упражнения по правилен говор и артикулация.
Изгражане на първоначални математически представи-цветове,форми,множества,обемни фигури.
Художествена и декоративна дейност.
Рисуване ,моделиране,апликиране ,работа с природни материали.
Музика,танци,ритмика.
Логически занимания,пъзели,мозайка логични игри.
детско творчество-стимулиране на индивидуалните прояви,в зависимост от интересите на детето.
Физическа култура и спорт.
Игри на открито.
Отдих и разходки.
Занимания със спортни уреди и пособия.
Закаляване ,ловкост,сръчност издръжливост.
Възпитаване на хигиенни навици и поддържане на добра среда.Навици и умения за поддържане на ред.Спазване на хигиена ,ангажимент за запазване на комфорта на себе си и на другите дечица.


Развитие на сензорността и запознаване с основни математически понятия:
упражнения за развиване на усета за допир и усещане, слух, ритмично чувство;
запознаване с едно- и двуизмерни геометрични фигури,
събиране и изваждане с помощта на специални дидактични помагала.
Развиване на умения за писане:
упражнения с изпъкнали букви и упражняване на ръцете за по-лесно писане.
Развиване на говорни умения:
обясняване на нови понятия, увеличаване на речниковия запас,
групово обсъждане на различни ситуации от живота.
Етика:
как да се държат помежду си вежливо и тактично, как да се поздравяват,
как да се държат в колектив, запознаване с основни понятия от морала и нравствеността.


Естетично образование:
занимания с музика, рисуване, творчество.
Основни познания за околната среда:
природата, човека, Вселената, география и биология.

 ДОЦ "  С МОНТЕСОРИ "
  ОРГАНИЗИРА

ЗАНИМАЛНЯ ЗА ДЕЦА от 1 до 7 години:

От 9 до 18:00ч всеки делничен ден.

Почасово гледане на деца от 0 до 12 години

ЗАНИМАЛНЯ ЗА УЧЕНИЦИ от 1 до 4 клас:

Индивидуална работа с всяко дете съгласно неговите интереси и развитие.

А именно: интелектуално развитие, развитие на ценностната система, етикет и поведение, изучаване на детския свят, подходящи приказки и музика, детски увлекателни занимания.

За Вашето спокойно ежедневие ние гарантираме най- доброто за развитието на вашето дете: сигурност, любов, успеваемост, радост сред добри приятели и специалисти.

 
ПРЕПОРЪКИ НА МАРИЯ МОНТЕСОРИ ПРИ РАБОТА С ДЕЦА В ГРУПА






Не вярвам на никакви педагогически теории. Аз съм убеден ,че от значение е само начинът на живот на родителите,преди и след раждането на детето.Ето защо никога не съм искал да говоря за възпитанието на децата.
Ако не правят нищо за собственото си възпитание, то как родителите тогава ще възпитават собствените си деца."

Омраам Майкъл Айвахов








СЪВЕТИ НА ПСИХОЛОГА

Американския парапсихолог Сесил Бенуа в своята книга "Когато една любов не е достатъчна" пита възрастните,особенно тези,които смятат себе си за компетентни възпитатели,дали използват такива фрази като:

Ако ти не искаш да се държиш добре никой няма да те обича-детето чува,такъв какъвто съм ,аз съм неприемлив.

Ако ти не се държиш добре ,ти няма да имаш своите приятели -детето чува,навярно съм лош.

Но как можеш да бъдеш такъв глупав-аз не съм умен.

Ти никога нищо не разбираш-аз съм неспособен.

Всички тези неща могат да навредят на характера на детето ,на правилното възпремане на живота около него.Често ние не следим себе си,мислите си,чуствата си,постъпките си и сами не разбираме подтекста на казаните думи или действия . А много е важно да бъдем образец за подражание на нашите слънчица,тъй като те се учат от това,което ги обкръжа


Американските психолози предлагат на родителите за проверка степента на адаптивност на децата /от 3-6 г./ да отговорят на няколко въпроса/те се отнасят и за деца от 3-6г./ Ето ги и тях:
1. Леко ли се разсмива вашето дете?
2. Капризничи ли често?Държи ли се нормално?
3.Ляга ли си да спи спокойно.Не изкарва ли всички около себе си от извън нерви?
4.Има ли то приятелчета,с които играе с охота?
5.Удава ли му се, да не се мята в леглото преди заспиване?
6.Отсъства ли в него склонност да смуче големия палец-често ли фантазира?
7.Можете ли да го оставите на едно или друго място и да не се опасявате,че то може да се разплаче,или вие сте с него навсякъде?
8.Добре ли се държи с неговите връстници?
9.Детето ви няма даже незначителни страхове?

Ако вие можете да отговорите на всички тези въпроси положително,то вие нямате повод да се безпокоите.В противен случай трябва да помислите за вашите отношения с детето и е възможна да се посъветвате със специалист,ако това е необходимо.

А по надолу можете да проверите себе си и отношението което имате към детето ви.Това особенно се отнася и за всички,които работят с деца:

Ако често критикувате детето-то се научава да осъжда.

Ако демонстрирате пред детето често враждебност-то се учи да бие.

Ако се присмивате пред детето или него го подигравате-то се учи да бъде подтиснато.

Ако често сте снизходителни към детето,то се научава да бъде търпеливо.

Ако детето често се поощрява,то чуства себе си уверено.

Ако често хвалите детето,то се учи да цени.

Ако сте честни с детето си или с близките си и с когото и да е ,то се научава да бъде справедливо.

Ако детето живее с чуство на безопастност-то се научава да вярва.

Ако често одобрявате детето-то се научава да се отнася добре със себе си и околните.

Ако детето живее в атмосфера на дружелюбие,хармония,спокойствие и чувства себе си нужно,то се научава да дава и намира в този свят любов.

Обучението на детето не е пълнене отвън ,а трябва да бъде разкриване на вътрешния потенциал на самото дете.


Виждаме,че нашето общество стана по механизирано.Системата на образование не е фабрика за производство на гвоздеи,където се използва суровината,заложена в детето,то преминава от клас в клас и накрая излиза готово да прави това,което държавата изисква от него.Когато детето преминава по този начин от клас в клас неговата душа страда.
Когато се отнасят лошо с детето и когато се нарушава вътрешния му живот,това е своего рода аборт.Мисията на детето се прекъсва.
По-рано подходът към обучението беше такъв,че фигурата на възрастния учител беше централна и той диктуваше какво да се прави.Имаше и една малка фигурка на детето,което изпълнява ролята на слушащия.Когато принуждаваме децата да се подчиняват защото сме по-големи от тях ,тогава започва да се заражда тиранията.Детето отначало вътрешно се затваря,скрива се,а после прави това,което го карат да прави,но в него вече го няма онзи вътрешен огън и причината заради ,която то се е стремило да действа.
В метода на Монтесори учителя,детето и средата са еднакво важни и свързани един с друг.Учителят подготвя средата,а средата служи за обратна връзка на учителя,чрез която той установява дали тази среда съответсва на търсенията на детето. Благодарение на средата детето се абучава самостоятелно и реакцията на детето към средата,може да повлече след себе си съответни изменения в нея. Учителят взаимодейства с детето,а детето реагира на учителя. И фактически ролята на учителя се състои в това,да осигури динамична връзка между детето и средата.

Обучението никога не трябва да бъде пълнене отвън,а трябва да бъде разкриване на вътрешния потенциал на детето.


Превод от руски Мария Михайлова




КАК МИНАВА ЕДИН ДЕН НА ВАШЕТО СЛЪНЧИЦЕ?

Интелектуално развитие на памет, мислене, въображение и творчество.

Поведение и етикет - обучение в добри обноски и начин на поведение в различни жизнени ситуации.

Конструиране и приложна дейност, развитие на усета за красота и естетика, изработване на предмети за приложно изкуство.

Енциклопедия - награждаване на деца за знания свързани с техните интереси.


ПРАВИЛА ЗА ВЪТРЕШЕН РЕД НА ДЕТСКИ АРТ ЦЕНТЪР СЛЪНЦЕ

При нас могат да играят деца на възраст от 2 до 10 години (по-малки деца се допускат само с придружител).

Детето се поема от детегледачка срещу документ за самоличност на родителя (придружителя).

Детето се предава само на родителя, който го е оставил. Изключения се уточняват предварително.

Децата играят без обувки, по пантофки или по чорапки.

Дрехите и обувките стоят на определените за това места.

Служителите на детския център носят отговорност за изгубени дрехи и обувки.

Служителите не допускат внасянето на електрически играчки, малки и остри предмети и всякакви други играчки, които не са безопасни.

Служителите са в правото си да прекъснат престоя на дете, ако то с поведението си застрашава безопасността и спокойствието на останалите деца.

За да се чувстват децата ви удобно и комфортно по време на игра, не се допускат болни деца. Служителите са в правото си да не допускат или прекъснат престоя на дете поради съмнение от заболяване.

СЪМНЕНИЯ ЗА ЗАБОЛЯВАНЕ СА:

Кашлица, хрема, обрив, болно гърло;

Инфекциозно заболяване;

Оплакване от болки в корема;

Висока температура;

Зачервени очи.

Родителите и придружителите трябва предварително да разяснят на децата правилата на центъра.


 
В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.